Zoekwoorden

Er zijn diverse tools om te analyseren welke zoekwoorden je moet kiezen. Veel tools zijn echter gericht op de Engelstalige markt. Hieronder enkele handige tools die snel resultaat kunnen geven bij het kiezen van de zoekwoorden voor de Nederlandstalige:

  • External Keyword Tool Google Adwords
    Een tool die in combinatie met Adwords gebruikt kan worden, maar ook losstaand. Geeft zeer veel informatie zoals aanvullende zoekwoorden die gezocht worden bij het gekozen zoekwoord, concurrentie op het zoekwoord en de zoekvolume.
  • Google Insights for Search
    Google Insights for Search is een (nieuwe) uitgebreidere tool dan Google Trends. Je kunt hier het verloop van zoekvolume bekijken. Je kan hier ook diverse woorden (synoniemen of vergelijkbare woorden) ingeven, bijvoorbeeld vakantiehuis en vakantiebungalow om te kijken welke het meest gebruikt wordt, maar ook of er een verschuiving in zit.
  • Keyword Research Tool
    Deze tool geeft minder precieze resultaten, maar geeft wel veel gelijksoortige zoektermen (afhankelijk van de gekozen zoekmachine)

Offline campagne

Keywords die gebruikt worden in een offline campagne blijven vaak beter hangen dan de url die gecommuniceerd wordt in de campagne. Het is daarom belangrijk dat keywords in de offline campagne op belangrijkste plaatsen online geplaatst worden (in koppen, links en benadrukte woorden) om een goede positie in de zoekmachine gemakkelijker te bemachtigen. Lukt het niet om bovenaan te komen? Gebruik dan reclame om toch de gebruiker naar jou website te krijgen. Kijk voor meer informatie bij het promotieplan.

Onzichtbare inhoud

Naast de zichtbare inhoud op een pagina is er ook nog onzichtbare inhoud. Het gaat dan over omschrijvingen van afbeelding (de tag 'alt' in de html) en de meta gegevens. De belangrijkste meta gegevens zijn de beschrijving van de pagina (meta tag 'description') en de belangrijkste zoekwoorden op de pagina (meta tag 'keywords'). De beschrijving van de pagina wordt vaak gebruikt in zoekmachines als omschrijving van de pagina, zorg er dus voor dat deze description de bezoeker van de zoekmachine uitnodigd om de pagina te gaan bekijken!

Trackback URL for this post:

http://webbl.nl/trackback/117
| Meer