Online adverteren

Zoekmachines bieden naast de natuurlijke (gratis) resultaten ook betaalde resultaten aan. In Google staan deze rechts en boven de zoekresultaten in een geel kader. Ook is het mogelijk om net als in gedrukte media op andere websites te adverteren.

Google AdWords

Met het Google AdWords programma kun je bij de betaalde resultaten van Google terechtkomen. In de AdWords tool kies je zelf hoeveel je per dag maximaal wilt uitgeven en met welke zoektermen je gevonden wilt worden. Met AdWords kun je daarnaast ook op andere websites adverteren, het gaat hierbij dan om tekstadvertenties op andere websites waarbij de content overeen komst met de door jou opgegeven zoekwoorden. Bij AdWords betaal je alleen voor de mensen die op jou advertentie klikken.

Overige advertentieprogramma’s

Naast Google AdWords zijn er nog vele andere advertentieprogramma’s. Er zijn diverse algemene en branchegerichte advertentieprogramma’s die zowel met tekstadvertenties als met afbeeldingen of zelfs met flashbanners (bewegende banners) werken. Daarnaast hebben veel uitgeverijen naast de offline ook online advertentiemogelijkheden. De betalingsmogelijkheden verschillen per advertentieprogramma. Een aantal mogelijkheden zijn: vaste prijs voor een bepaalde periode; prijs per getoonde advertentie en prijs per klik. Welk advertentieprogramma het beste werkt is sterk afhankelijk van de beoogde doelgroep.

Trackback URL for this post:

http://webbl.nl/trackback/129
| Meer