ER-doelstelling bepalen

De belangrijkste vraag die gesteld kan worden bij het bepalen van het ER-doel van de website is: "Wat zijn de doelstellingen van het bedrijf?" Deze vraag is als het goed is reeds beantwoord bij het stellen van de vragen. In deze stap wordt de doelstelling via de 'ER-methodiek' (onbereikbare doelen: beter, sneller en gemakkelijker) bepaald. ER-doelen zijn gericht op het verbeteren van de service of het beïnvloeden van de houding en zijn in tegenstelling tot SMART-doelen niet meetbaar. De middelen die ingezet kunnen worden zijn geen doelstellingen.

Voorbeelden ER-doelstelling

  • We moeten minder telefoontjes krijgen met het verzoek om eenvoudig communiceerbare informatie (zoals openingstijden).
  • Klanten moeten een beter beeld krijgen van het dienstenpakket.

Groepen doelstellingen

Enkele voorbeelden van groepen doelstellingen die prima met de ER-methode bepaald kunnen worden:

  • Verleiden tot contact
  • Klanten vasthouden
  • Informatie bieden
  • Kennis overdragen
  • Houding beïnvloeden
  • Bezoekersaantal verhogen
  • Nieuw product promoten

Trackback URL for this post:

http://webbl.nl/trackback/110
| Meer